Menu

Fernando Alonso – dva tituly a samé starosti

11.8.2022 - Sport
Fernando Alonso – dva tituly a samé starosti

Fernando Alonso, jezdec F1, ze kterého mělo dříve mnoho jezdců strach, protože byl velice dobrý a mnoho lidí bylo i v šoku, když se po letech vrátil.  

Nyní jezdí za tým Alpine, ale na příští rok podepsal smlouvu s Aston Martin, což nikdo nečekal a ani to nedal osobně vědět týmu Alpine, což byla docela podpásovka. Tým Alpine byl docela v šoku a mělo pocit, že se k nim přidá Piastri, který v roce 2021 vyhrál Formule 2 za tým Alpine a zároveň byl náhradním jezdcem pro Alpine v F1. Bez jakýchkoliv dohodnutí Alpine pustilo do světa, že za ně v sezóně 2023 místo Alonsa bude jezdit Piastri. To byl bohužel nerozvážný krok, jelikož je Piastri uvedl na pravou míru, že v sezóně 2023 nebude rozhodně jezdit v F1 za Alpine, ale, že se chystá na spolupráci z McLarenem. To byl pro mnohé šok, a tak si Alpine teď drbe hlavu, co způsobili a co jim způsobil Alonso. 

sport

Ale teď zpět k historii o Alonsovi.  Alonso se narodil 29. července 1981 ve Španělsku. Jeho začátky začaly ve 13 letech, kdy se začal věnovat motokárám a jelikož v tom byl dobrý, tak vyhrával. Stal se dokonce mistrem světa juniorů v motokárách v roce 1996. Dařilo se mu, čas plynul a přišla doba pro F1 a tým Minardi, za který začal v roce 2001 jezdit. Jenže v týmu se mu nijak extrémně nelíbilo, a tak se na další sezónu stal zkušebním jezdcem týmu Renault, a ještě následující rok do něj přestoupil.  

sport

Řadil se mezi nejmladší piloty a v roce 2003 vyhrál svůj první závod v F1. V roce 2005 se stal tím nejmladším mistrem světa v F1, a i další sezónu svůj titul výborným výkonem zopakoval a následně se přesunul do týmu McLaren. Tam se objevily neshody nejen s týmem, ale i s týmovým kolegou Hamiltonem a Alondo po krátké době odešel zpět do Renaultu, který neměl nějak dobrou formuli. S Renaultem i přes to vše prodloužil smlouvu do roku 2010. Bohužel se mu nedařilo a o mistra světa ho obral bývalý týmový kolega Hamilton. V roce 2009 se dostal do světa skandál ze závodu v Singapuru 2008, který potopil nejen Renault, ale i Alonsa a to kvůli jeho neprávem vyhranému závodu, kde byla způsobena úmyslná nehoda Nelsonovi Piquetovi, a tak se odebral do Ferrari. 

Ve Ferrari to měl dobře rozběhnuté, bohužel i přes jeho 1. místu v žebříčku se tam kvůli špatné strategii neudržel. Ani v roce 2011 mu to nevyšlo, jelikož se o titul hlásil lepší jezdec, a to Vettel. Jediné vítězství v sezóně získal v Silverstone. Doufal tedy v rok 2012, kde by mohl znovu obhájit svůj titul a týmu ukázat, že je tam právem. Ale to mu bohužel nevyšlo. Nevyšla ani sezóna 2013, a tak musel vzdát respekt opět Vettelovi. Po čase následovala dlouhá pauza, až se nakonec vrátil do F1.