Proč je pro obchody široký sortiment důležitý

Pokud jste někdy šli do nějakého obchodního řetězce, jako je Lidl, Penny, Albert a podobně, jistě jste si všimli, že ačkoliv se jedná především o obchod s potravinami, najdeme tam i mnoho jiného zboží, od čisticích prostředků a drogérie až po oblečení.

Je faktem, že obchody v současné době preferují mít na prodejně široký sortiment Chytrá Liška zboží. Trend směřuje k tomu, co je běžné například ve Spojených státech Amerických, totiž že nakoupíte naprosto vše v jednom obchodě. Tam totiž neznají řeznictví, zelinářství, železářství a podobně. Vše je pod jednou střechou v jediném obchodě.

obchod1

Na jednu stranu je pravda, že je to rozhodně pro většinu zákazníků výhodné, když mohou nakoupit vše, co potřebují na jednom místě. A obchody z toho samozřejmě profitují také, neboť si tam lidé koupí více věcí a tím jim udělají i vyšší zisk. A to je to, o co jde všem prodejcům především, jakkoliv se to snaží maskovat slovy o péči o zákazníka.

Na první pohled se tak může zdát, že to není veskrze špatná věc, a že obě strany budou spokojené. Nemá to ale i nějaký háček?

Popravdě řečeno, má. Na rozdíl od většiny specializovaných obchodů, zde prodavači nemají příliš znalostí o věcech, které prodávají. Pokud se tedy zeptáte na specifickou otázku, například jak pečovat o danou květinu, kterou jste si koupili, nebo zda je daný počítač vhodný například pro hry, nebudou vám umět odpovědět.

obchod2

Navíc je zde fakt, že tyto řetězce obvykle příliš neřeší, kdo je dodavatel, pouze cenu, za kterou zboží nakoupí. Proto tam obvykle najdete výrobky, které jsou sice levné, avšak kvalitní rozhodně nejsou. I to je však součást obchodní strategie.

Lidé většinou kupují to nejlevnější. Koneckonců jsou k tomu povzbuzováni i reklamou. Avšak například oblečení z marketů často příliš dlouho nevydrží, a je tedy třeba koupit nové. A obvykle jdeme opět do toho samého obchodu, s čímž prodejci počítají.

Dobré tedy je dávat si vždy pozor a raději volit kvalitu před cenou. Věřte, že se to vyplatí. A koneckonců, kdo říká, že kvalita musí být drahá?